Én az "IKT Műhely 2014: Itt élünk mi - Nemes-Nagy Erika" című videót választottam, mert érdekelt, hogy mit takar a cím. Tetszik a videóban szereplő gondolat, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásában különösen hasznosak az IKT-s eszközök.
A videóban egy szegedi iskolába nyerünk rövid bepillantást, ahol hátrányos helyzetű diákokkal foglalkoznak. A tanár és a diákok elmondása szerint nagy hangsúlyt kapnak a különféle technikai vívmányok: interaktív tábla, laptopok, szavazóeszköz (lásd: kép). A megismert technológiai eszközök alkalmazásának hasznát leginkább abban látom, hogy én magam is használnám játékos tudásfelmérésre. Esetleg év elején, hogy mire emlékeznek a gyerekek az előző tanévből, vagy egy-egy témazáró előtt az összefoglaló órán.
(forrás: https://www.youtube.com/watch?v=7_GjALS4i4U&index=12&list=PLi1UICbq80PwEgh5A9VWy7O0g1OwUHgo7)
A film megtekintését követően az fogott meg leginkább, ahogyan az IKT-z alkalmazzák egy olyan iskolákban, ahol a többségnek nem váltak be a hagyományos módszerek (ahogy a tanuló is mondja), valamint ahol sokan nem jutnak ilyen eszközökhöz otthon (pl. valahol internetelérés sincs).