A második mikrotanítás egy történelemóra volt, melyen középiskolás végzősök bőrébe bújtunk - a Kádár-korszak életmódjáról szólt. Személyszerint imádom ezt a témát, az óra is tetszett, csupán néhány elemét nem éreztem annyira passzolónak.
Az óra elején egy ráhangolóvideót néztünk, majd a bevezető kérdésekkel próbálták bemelegíteni az osztályt, aztán jött egy Socrative kvíz. Az órán volt egy frontális rész (amit nagyon helyesnek tartok egy töriórán!), csoportmunka, és tanuló-előadás is.
A csoportmunkát szeretném kiemelni. Borzasztó jó ötlet volt a saját blogra feltenni a feladatokat! Nagyban gyorsította a munkát, valamint érthetőbb lett a feladat, mert szóban nem volt mindig az. Úgy éreztem, hogy kevés idő maradt a feladatra, és az is fura volt, hogy a csoportmunkén belül túl sok volt az önálló rész. Az előadások a végén egész jók voltak.
Technológiai eszközökből sokat használtak a tanárok: laptop, Prezi, Youtube-videó, Socrative. Tetszett a Prezi és az ötlet, hogy legyen kvíz, viszont túl nehéznek találtam, és az értelmetlen volt, hogy az előadás előtt kellett kitölteni.
Az óra végére úgy gondolom, hogy elég jó képet kaphattak volna a diákok egy igazi órán is a Kádár-korszak eme témájáról.