A mikrotanításokat Horváth Lilla és Varga Olivér kezdte meg, egy biológiaórával. Ez egy új témába való bevezető óra volt - a gerincesekről szólt. Nagyon jól éreztem magam az órán, többféle különböző módszert alkalmaztak, ami jól sült el. Első mikrotanításnak nagyszerű volt!
Az óra az ún. piff-puff játékkal kezdődött, ahol egy állításra kellett asszociálnunk a gerincesek közül. Általában nagyon nem szeretem az ilyen ráhangolós játékokat, de ezzel nem volt különösebb problémám, megfelelő motivációt is adott, hisz a nyertes pontokat kapott, amiket az óra végéig lehetett gyűjteni.
Mint említettem, sok módszert alkalmaztak a tanárok, melyek logikailag nagyon jól voltak összekapcsolva. Volt egy rész, ahol a két csoportban egy-egy tanár tartott frontális előadást, majd az itt tanultakat kellett elmesélni avalakinek a másik csoportból. Ezt azért tartom hasznosnak, mert figyelni kellett a tanári előadásra, hogy később el tudjuk mesélni a párunknak. Tetszett ez a tanítva tanulás.
A tanárok beépítettek az órába egy telefonos alkalmazást: Madárhatározó, valamint a Kahoot kvízt. Nagyon érdekes volt a madárhatározós, képek mellett madarak hangjait is meg lehetett hallgatni. Tetszett az a játék is, amit a tanárok vezettek, ebben is lehetett pontokat gyűjteni. Az óra végén a Kahoot-tal mérték fel, hogy ki mennyit tanult az órán, a legjobbak itt is rengeteg pontot kaptak.
Az órán tetszett a pontokkal történő értékelés, viszont nem értettem a logikát, miszerint mindenki kapott jutalmat, és ez nem is volt szimpatikus.
Madárhatározó